miercuri, 3 august 2011

Sunt "patriot" pana in maduva oaselor

Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul - e un cliseu obosit, antipatic, denigrator la adresa tarii care ne-a fatat, dar in acelasi timp cred ca e cea mai simpla maniera de a spune lucrurilor pe nume.

Nu am de gand sa fac o analiza morfo-sintactica a expresiei, ci doar as vrea sa punctez unele aspecte pentru care in continuare imi este scarba de statutul de roman.

Latram deunazi despre bugetarii din viata mea. Multumesc barbosului de sus, ei inca sunt bine, sanatosi dar nu chiar voiosi. Mama mea, cu o vechime de 20 de ani in sistemul "sigur" bugetar al tarisoarei noastre a primit de curand o hartie pe care scrie "preaviz".

Omul de 55 de ani s-a apucat sa invete, s-a dus in Iasi pt. o saptamana, a dat examen si scris si oral - asta din "materie" pe care o stie dumnezeieste" - dar pt ca nu a avut un dram de noroc (nu e nevasta/fata/amanta/nepoata/nasa nimanui), Blejnar a considerat ca ea si altii ca ea (tot alde neica nimeni, fara relatii si basini in cap) nu mai sunt de trebuinta sistemului. Pai da, e normal. Dai afara oameni hyper mega giga terra ultra extra pregatiti si ii tii pe cei care s-au angajat de putin timp.

In cazul acestei restructurari bugetare, mi se pare normal ca Romania sa ramana fara Vama Galati, care e aproape de desfiintare..raman doar 4 oameni care trebuie sa asigure 24/7 activitatea in vama. Este imposibil. Deficit de personal era si inainte de ideea brilianta a dlui B, care a considerat totusi ca e amuzant sa organizeze un examen doar de dragu' de a se mai juca putin cu sentimentele si sperantele oamenilor. De un nene stiu sigur ca a facut atac vascular cerebral cand i s-a inmanat preavizul. Dar ce ne mai distram!!!! Si ce bine ne este!!!! Si ce tare ne bucuram ca a iesit Romanai din criza!!!

Da, stiu, acum o sa fie replici de genul "a, da` maica-ta lucreaza la vama? lasa ca si-a scos parleala in atatia ani! lasa ca are de unde sa stea acasa". Ei binem, pt toti cei care au macar o minima intentie de a genera un astfel de gand, le zic sec, dar individual "suge-o". Na! :) Daca s-ar face o verificare a bunurilor detinute, s-ar vedea ca oamenii care pleaca din vama, deopotriva cu maica'mea, sunt singuruii vamesi cinstiti, drept urmare saraci.

Oricum, o treaba de genul asta se poate intampla peste tot in lume, nu? Evident! E firesc sa dai cu paru' in oamenii de care ai nevoie: profesori, medici, militieni, vamesi si alti functionari. Da-i incolo, si-asa sunt carne de tun pt aia mai mari.

Am trecut printr-o faza de ras dementa deunazi cand ma uitam la tv si zicea purcelul ala de la FMI, Jeffrey Franks, ca e ok sa marim salariile bugetarilor, dar DOAR dupa ce mai dam afara din ei. Pai cum aia a ma-tii porcule, vine asta? Ori imi dai sa ma simt mai bine, ori imi dai prin gurita si ma lasi in pace.

Inca o chestie care ma amuza spre dementa este ceea ce se intampla tot in Galati de pe 2 august ora 3AM. Furnizorul de apa potabila al orasului, adica aia de gestioneaza apa din Dunare, au zis ca tre sa faca nush ce rahat de lucrari si ca e cazul sa opreasca apa potabila in tot orasul. Drept urmare, s-a oprit. Au zis ca o vor opri pt 26 de ore, adica pana pe 3 august la ora 5 am.

Ghici ce! Este 3 august, ora 9 AM si jur pe rosu ca nu e fir de apa la robinet. Drept urmare, traiesc in secolul 21, stau la bloc, am conexiune la net si toate facilitatile posibile, mai putin apa la chiuveta si dupa ce fac pipi tre' sa arunc ligheanu cu apa in wc.

La mai mare!

Niciun comentariu: